Julen äger!

Den här julen har jag fått många spännande saker bland annat:

IPhone
John Whitaker hjälm
Nya pjäxor
Varma ridstövlar (som jag dock ska byta till ett par vanliga)
Jag orkar inte räkna upp alla små prylar...

Idag var jag i stallet ett par timmar, hann inte vara där så länge på grund av att jag vakna kl. 12.
Jag red med två kompisar och hästarna var väldigt pigga eftersom de fått vila ett par dagar och det är lervälling i hagen så de kan inte röra sig något där.
Paky var lugn när vi red bortåt och verkade också lugn när vi skulle galoppera uppför första backen hemåt. Men när jag väl hade släppt han fri for han iväg som en kanon. Jag tappade stigbyglarna och eftersom Paky springer med väldigt höga knän och att det var mest nedförsbackar blev det som en berg och dal bana. Så jag hamnade på marken och fick pröva hur bra min nya hjälm fungerade. Paky sprang till stallet och hade sönder en tygel och jag fick senare höra att han hade snällt låtit sig ledas in i boxen med ett stolt högboret huvud.
Ja det var lite kaos idag och juste mitt spö gick av också... Men det var kul att Paky hade roligt i alla fall och det var bra att jag ramlade av honom eftersom jag aldrig hade gjort det och att det nog är viktigt för våran relation, haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0